M-Prog Vedlikehold Endringslogg

5.102 – 20.06.2018 Kjemikalier

– Kjemikalier, Oversikt: Kolonne for forhandler

Back to Index

5.101 – 07.06.2018 PO, Deler, Vedlikeholdanalyse, Gangtimer

– PO, sende prisforespørsel: Nå blir status oppdatert i oversikten med en gang
– Etterregistrert historikk: Deleliste for komponent var ikke tilgjengelig
– Vedlikeholdsanalyse, timer pr fagområde, jobbtype, ansvarlig og utøver
– Komponent, gangtimer/teller: Tar var på de siste 25 oppdateringene

Back to Index

5.100 – 30.06.2018 Avvik tilgang

– Endre avvik i ettertid: Øket antall dager fra 7 til 21
– Avvik: Justert på tilgang til felter når avvik er ferdig. Infofelt kan rulles.

Back to Index

5.099 – 20.05.2018 Logg

– Logg: Oversikt manglet klokkeslett i datokolonnen.

Back to Index

5.098 – 07.05.2018 Deler, logg, PO motta, verkstedliste

– Reservedeler, nytt felt for lager-underposisjon
– Driftslogg, oversikt, status uavklart.
– Driftslogg, valg av «dato behandles» er sortert.
– PO, motta deler, lagt inn ny kolonne for lagerposisjon
– Verkstedliste, ny funksjon for å kopiere til ny liste
– Verkstedliste, endre, bestill: Virket ikke (feilmelding)

Back to Index

5.097 – 07.05.2018 (Timeforfall neste feil)

For timebasert vedlikehold brukes normalt ikke valget «ikke forskyv» da dette er motsatt av det en ønsker med timebasert vedlikehold. Men om «ikke forskyv» for en timebasert jobb var huket av, så ble neste timeforfall beregnet feil.

Back to Index

5.091 – 17.04.2018 (Undergrupper, Avviktilgang)

– Forkortelser, Undergrupper: Undergruppene viste ikke (etter forrige versjon)
– Oppsett brukere: Begrensning til håndtering / lukking av avvik på avviksalvorlighet virket ikke

Back to Index

5.089 – 05.04.2018 (Kviletid, komponent, PO)

– Komponent oversikt: Tittel på hovedkomponenter vises ikke riktig etter oppdatering før en ekstra reindeks.
– Vedlikehold, Kontroll: Lagt til kolonner for jobbtype og fagområde
– Kviletid, oversikt: Lagt til kolonne for anmerk
– Komponent, oversikt, valg av avdeling: Viser bare avdeling med gyldig komponentnummerområde
– PO, Oversikt: Sett status kan også sette sendt og kansellert. Bedre oppdatering av knappestatus.

Back to Index

5.088 – 03.04.2018 (Ansatt/Mannskap feil)

Fikk feilmelding når en åpner mannskap / ansatte

Back to Index

5.087 – 23.03.2018 (Avvik epostvarsel)

Automatisk varsel av nye avvik kan settes opp under Systemoppsett. Hver morgen så kjøres en sjekk for nye avvik som er registrert, og epost blir automatisk sendt ut.

Back to Index

5.086 – 23.03.2018 (Reservedler brukt hvor ?)

– Oversikt deler: Knappen «Brukt Hvor» viser nå også deler som er brukt på delelister.
– Oversikt delelister, viser kolonne for hvor mange komponenter som bruker delelisten.

Back to Index

5.085 – 21.03.2018 (Deleliste infokolonne, opplasting)

– Delelister: Endret kolonne lager+posisjon til Info. Kan redigeres direkte i oversikten.
– Uploadfile: Kunne feile om start på ei blokk var #0
– Dokumentdroppboks: Opplasting av ei fil merker nå den som selected slik at ein slepp å merka den på nytt for å vise

Back to Index

5.084 – 19.03.2018 (Komponent standard felter)

Titlene på komponent valgfrie felter ble ikke vist i komponent treoversik nr 4, og heller ikke når en endre en komponent.

Nå endres komponent valgfrie felter under Fil, Oppsett, System

Back to Index

5.081 – 04.02.2018 (Valgbare komponentstatuser)

Opp til 3 ulike statuser kan defineres for komponenter. Når de er aktive kommer de opp som valg på komponent, komponentoversikt og komponent velg-oversikt.
Verktøyknappen i oversiktene kan brukes for å sette status på valgte komponenter

Back to Index

5.080 – 22.01.2018 (PO utskrift, Autologout)

– PO, Utskrift: Justert på engelsk tekst: Telephone under leverandør kom i konflikt med nummerert. Mindre avrunda hjørner for ramme rundt leverandø
– Grafisk oversikt sertifikater: Frafen viste 30 dager for lite.
– Auto-Logut ved kort
– Lagt til Auto-Logut når ein ikkje loggar inn med kort

Back to Index

5.077 – 18.01.2018 (PO – logge mottak, Ansatt oversikt utleveringer)

– PO, Motta: Logger antall, dato og brukernavn ved mottak av bestillte varer.
– Ansatte: Ny oversikt over alle utleveringer, før så måtte man sjekke hver ansatt

Back to Index

5.072 – 05.01.2018 (Mannskap ombord – tidssoner)

Mannskap ombord: Støtte for klokkeslett med ulik tidssone i forhold til server

Back to Index