FAQ IndustriData Vedlikehold

Ny versjon: File access denied

Når en må oppdatere programmet fordi det er nyere versjon på server så lastes det først ned en kopi av det nye programmet, som kalles Client.exe inntil videre.

Om en får «File Access Denied» når programmet prøver å laste ned så er det fordi programmet ikke får lov til å lagre en fil (eller program) i katalogen der programmet kjøres.

Dette skyldes som oftest at en har lagt programmet inn i C:\Programfiler(xx). Da må katalogen til programmet flyttes, f.eks C:\Programfiler(86)\WinVed til C:\WinVed.

Om en alikevel får samme feil må en sjekke om en har skrivetillatelse i denne katalogen. Prøv å lagre en fil og slett den etterpå. Om Client.exe  eksisterer så skal en kunne slette denne filen.

 

E-Post problem

Om du bruker Outlook så må dette velges under Fil, Oppsett, Lokalt oppsett. Om alle bruker Outlook så kan dette velges under Systemoppsett av administrator.

For andre normale epostprogrammet brukes windows for å sende epost, og instillingene i Windows kan bli feil når Windows blir oppdatert. Da hjelper det å reinstallere epost-programmet.

Oppdatere programmet

For de som bruker nettverksverjonen (logger seg på en server) så må administrator kjøre IDUpgrade på server som administrator (høyre musknapp og kjør som administrator). Da blir serverprogrammet og kopi av klientprogrammet oppdatert, og du vil få ny versjon av klientprogrammet neste gang du logger deg på.

De som ikke bruker nettverksversjonen avslutter programmet, og kjører IDUpgrade som ligger i katalogen til programmet. Du finner denne katalogen ved å høyreklikke på snarvei/meny til programmet og velge Åpne Filplassering

Server finner ikke Client.exe

Client.exe er temporær fil for nedlasting av ny versjon av programmet, brukt WinVed32.exe i stedet. Om WinVed32.exe ikke finnes så kan du skifte navn på Client.exe til WinVed32.exe, eventuelt reinstallere programmet.