FAQ FruktKlient

3.531 15.05.2018 (Masseinnlevering, endre medlem)

Masseinnlevering: Valg av felt virket ikke

Endring av medlemmer: Endring av navn/nummer ble ikke håndtert riktig etter ny brukerstyring.

Plantevern: Sprøyte kan velges

E-Post problem

Om du bruker Outlook så må dette velges under Fil, Oppsett, Lokalt oppsett. Om alle bruker Outlook så kan dette velges under Systemoppsett av administrator.

For andre normale epostprogrammet brukes windows for å sende epost, og instillingene i Windows kan bli feil når Windows blir oppdatert. Da hjelper det å reinstallere epost-programmet.

Oppdatere programmet

For de som bruker nettverksverjonen (logger seg på en server) så må administrator kjøre IDUpgrade på server som administrator (høyre musknapp og kjør som administrator). Da blir serverprogrammet og kopi av klientprogrammet oppdatert, og du vil få ny versjon av klientprogrammet neste gang du logger deg på.

De som ikke bruker nettverksversjonen avslutter programmet, og kjører IDUpgrade som ligger i katalogen til programmet. Du finner denne katalogen ved å høyreklikke på snarvei/meny til programmet og velge Åpne Filplassering

Server finner ikke Client.exe

Client.exe er temporær fil for nedlasting av ny versjon av programmet, brukt FjordFruktClient.exe i stedet. Om FjordFruktClient.exe ikke finnes så kan du skifte navn på Client.exe til FjordFruktClient.exe, eventuelt reinstallere programmet.